Ongeveer 34 liter per rit.
Na 4 X moet het genoeg zijn.
Gineke in elke zijtas er een en de 3de in het mandje.
Straks de kachel diesel aanvoer ontluchten.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Absoluut iets om mee te maken.
Nu afgemeerd in Hautmont een haven en camperplaatsen betaald met EU euro's.
En volgens mij komt nu er een flinke bui aan.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Arrejoan schreef:Het is ook altijd feest waar jij komt, he Wim? Ad
Nou Arrejoan heeft best gelijk.
Afgemeerd in Thuin met een grote kermis van begin tot einde stad. Er werd er flink op los geknald rij na rij tot het hele peloton geweest was. Het is hier goed warm en benauwd vanwege het dreigende onweer. Tussen alle verschillende leger eenheden door liepen marketensters met sterke drank. En dat brak de mannen goed op, Thuin heeft immers een beneden en een boven stad en daar was het sluitstuk.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Moet je verdorie nog werken ook. Leuk verslag.
Hoe werkt dat nou verder ? Als er een andere boot komt vanuit de zelfde richting,
die moet dus eerst de sluisdeur op de foto sluiten en dan vol laten lopen (of leeg)?
Vullen die sluizen nog een beetje rap?
Laatst gewijzigd door sambeek op di 22 mei 2018 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
De andere deur, buiten beeld, wordt bediend door de sluiswacht. Die zorgt ervoor dat de sluis weer klaarstaat voor de volgende. Het is een goede gewoonte dat de schipper 'zijn' deur voor z'n rekening neemt. Anders moet de sluiswacht daar 85 meter voor omlopen.
Een beetje rap? Bij opschutten waan je je soms in de Niagara Falls!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Hoi.
Vertrek Thuin om 9.30 u.
Aankomst Seneffe 16.30 u.( De voormalige haven van Pierre Lemoine)
De eerste 5 had ik een hand in die gingen als de gesmeerde bliksem.
De laatste 3 duurden nogal.
Bij de eerste liet ik een 67 meter voorgaan.
Er bleef van de 85 meter sluis maar weinig over voor de 16 meter lange IJtunnel.
Bij het stijgen werd het mij te benauwd zo nu en dan minder als een halve meter tussen mijn boeg en zijn kont.
De 2de en 3de heb ik maar een schutting gewacht.
Maar twee nachten hier, is kijken of wij een fietstochtje kunnen ondernemen langs het oude kanaal.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
paure nesci schreef:als ik al een "bucketlist" zou hebben , dan zou deze er op staan !
leuk, is de route ( rondje ) met die oude liften te varen in 3 weken ?
gr Do
1997 trek je plan..
Ik zou altijd via de Schelde of eerder de Dender naar de Maas varen ivm. de sluizen van de Samber.
Of Roermond Weert Herentals Lier Brussel Samber Maas.
Dan pak je ook het Hellend vlak mee.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
En als je niet naar gent wilt kan je ook bij dendermonde van de schelde af.
Vaar dan naar aalst en verder naar blaton. Is in 2,5 dag te doen wel veel sluizen. Spitsenmaatje. Maar gent is ook zeker een leuke stad om te bezoeken