Maar zonder dollen: een prachtige omgeving.
Moderators: sailor wim, frank
Dat was vroeger wel anders!quichot schreef:En het mooie is: meestal doen ze het!
Dat levert in ieder geval geen saaie vaarverslagen op!frank schreef:Dat was vroeger wel anders!quichot schreef:En het mooie is: meestal doen ze het!
Eerst de beruchte "perche horizontal" , dat uit de sluiswand uitstekende stuk pijp wat je met je pikhaak moest omdrukken wilde de sluis je 'zien'..
Dat werd dan weer gevolgd door een radaroog op een paal die beweging van ene object moest vaststellen en wat tot veel storingen en ellende leidde..
Ik herinner me nog een sluis waar dat ding niet werkte en met veel moeite aan de kant aan een boom vastgeknoopt, op het talud geklommen via een autoband en dan naar de sluis gelopen met de bedoeling via dat telefoonkastje de "depanneerploeg" te waarschuwen. helaas hing er toen plots een grote herdershond met zijn bijtspijkers in mijn bil![]()
Dan had je hier en daar nog de verticaal hangende draaislangen, ook al zo'n mooi succes, uitkijken voor je stuurhuisramen en zo.
Toen kwam plots de digitale wereld het kanaal op en kregen een kastje mee, zoiets als de eerste gsm handy, model 'koelkast'
Jaja, de vooruitgang, en de vriendelijke en even behulpzame sluiswachters zijn weggesaneerd...