Hierbij nog een paar plaatjes van Zeemeermin in NZ om jullie koude winter wat op te warmen. Zoals Carel al zei wij hebben deze boot via internet gekocht van Flip in Zeeland. Niet iets wat je je vrienden zou aanraden, kopen zonder gezien of getest te hebben. Na onze eerste zomer zijn we heel blij met onze nieuwe boot. Een degelijke, prachtig afgewerkte stalen boot, heel wat anders dan de plastic fantastics die hier zo populair zijn.
Het anker is een beetje vreemd voor ons, nog nooit zo een gezien hier.
Dat weet ik niet Ruud ik heb sinds gisteren via dit forum pas kontakt met Wilfred van de Zeemeermin.
Ik heb in maart van vorig jaar een jacht van 20 meter uit Zuid Portugal gehaald en ben bezig dat avontuur ook op dit forum
Te vertellen hou het maar in de gaten.
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Inderdaad. Veel ontberingen waren er niet op de reis van Zeebrugge naar Auckland. Zeemeermin en andere kruisers in het ruim, jachten met mast en rigging intact op het dek. Zie ook: https://m.youtube.com/watch?v=6qVL4cNFzx0
De grootste uitdaging komt eigenlijk wanneer de boot vanaf de freighter naar beneden in het water wordt gelaten! Je dobbert dan in je rubber duckie en ziet je nieuwe boot voor het eerst "live". Gewapend met een grote bos onbekende sleutels ga je aan boord en moet je zo snel mogelijk op de hoogte raken van alle systemen. De kraanmachinist wil de touwtjes wel een kwartiertje voor je vast blijven houden maar niet veel langer. De machinekamer is donker. Je weet niet waar het lichtknopje zit en of de accu's nog voldoende opgeladen zijn.
Gelukkig wisten we alle afsluiters en fuel lines snel te vinden en de John Deere startte meteen. Toen naar onze tijdelijke aanlegsteiger in Auckland om de gebruiksaanwijzing te lezen!
Hier arriveert onze boot bij laag water in haar nieuwe vaargebied. Het weer werkte mee om haar zich thuis te laten voelen!
Zeemeermin voer op haar eigen kiel van Auckland naar het zuider eiland. Een afstand van 700 nm non stop over open zee langs de oostkust van het noorder eiland.
90 uur @ 1600 RPM, 7.5 kn, approx. 9 l/uur.
Het weer was goed en er waren geen problemen. Alles werkte zoals het hoorde.
We misten wel automatic steering en denken erover om dit te retro-fitten.