Bedankt voor de link en de tips!Tips zet ik gelijk in Navigo als kaartnotitie
De tips over eb en vloed snap ik niet helemaal.
Voorbeeld Ik lig in Boom en ga naar Gent op 12 mei
Dankzij link Kromme Balg weet ik getijden Wintham
HW 03.26 en16 .31
LW 10.11 en 22.38
Dingen die ik niet helemaal snap vraag ik gewoon over door
Hoe laat moet ik op de Schelde zijn?
Guido Ik heb wel redelijk wat ervaring Sinds 1998 3400 uur gevaren met dit schip
Mijn bezorgde familie vindt dat ik een overdosis zelfvertrouwen heb
Ik bereid alles wel zo goed mogelijk voor.Je waarschuwing over de Schelde neem ik ter harte!!!
Volgende week zal ik foto proberen te plaatsen
We zijn intussen in Gent en gaan naar Brugge .Ook in Brugge krijg ik aanloop van familie.
Heb gezien dat er 3 mogelijke plaatsen zijn om te overnachten. Flandria ,Coupure en Sportligplaats
Zijn er suggesties?
Flandria jachthaven is vlakbij het station, kan gemakkelijk zijn...
In de stationsgebouwen is ook een warenhuisje, vonden wij wel gemakkelijk...
Coupure is ietsjes verder varen, weet eigenlijk niet of de havenmeester er permanent is in dit seizoen om de brug te bedienen...
Coupure ligt ook rustig en kort bij t centrum. Bakker, slager enz op wandelafstand...
Qua prijzen voor passanten is eea wel met elkaar te vergelijkend enk ik , hangt er van af of je lid bent van VVW 'Flandria) of VPF(Coupure) of je ergens kortingen kan scoren...je lidgeld van die federaties is dan zo terugverdiend.
die sportligplaatsen ken ik eigenlijk niet ?
Vroeger kon je prachtig liggen onder de windmolens voor de Dampoortsluis, maar ja, dat is vroeger he ...
veel plezier in Brugge die scone !
;-D
groetjes, Dirk
Weet iemand hoe het Jan verlopen is op de schelde ?
En is Jan al in ieper geweest ? het kanaal daarnaar toe is ook een apart verhaal vind ik.
Alles gaat goed totdat je het doodlopende kanaal naar ieper in gaat dan is het kanaal wel breed maar ook ondiep. wij hoorden regelmatig wat gerommel onder het schip. Niet dat we iets echt raakten maar toch regelmatig gerommel van ....
Hoi Ruud,
Hij vertrekt pas begin April, haast heeft hij niet om naar Ieper te varen want tijdens de reis viert hij in Brecht zijn 70ste verjaardag.
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
Lees juist dat je nog moet vetrekken, mogelijk dat je wat hebt aan mijn reisverslag van afgelopen jaar. Ik geef even de pagina van de reisverslagen door www.wsvdemaasvenlo.nl/informatie/reisverslagen.html dan vindt je gelijk als eerste verslag onze reis die eveneens naar Ieper ging.
Voor ons was het niet mogelijk om Veurne te bezoeken vanwege dat de stadshaven een week lang was gestremd door kanowedstrijden, deze plaats is een echte aanrader.
Wij hebben in Brugge in de Flandriahaven gelegen en dat is ons goed bevallen, je ligt op loopafstand van het centrum en kan in tegenstelling tot de Coupurehaven vertrekken wanneer je wilt. Deze haven is nl. afgesloten met een loopbrug.
Denk er aan, dat als je het kanaal van Plassendale gaat bevaren, je van te voren met de mobiele ploeg (brugwachter) moet afspreken.
Lees juist dat je nog moet vetrekken, mogelijk dat je wat hebt aan mijn reisverslag van afgelopen jaar. Ik geef even de pagina van de reisverslagen door http://www.wsvdemaasvenlo.nl/informatie ... lagen.html dan vindt je gelijk als eerste verslag onze reis die eveneens naar Ieper ging.
Even een klein foutje rechtzetten, het betreffende verslag is van 2011, dus niet het laatste verslag van 2013.
Bedankt voor de informatie!! Moet alles nog uitpluizen en lezen.
Ik vertrek na 2Mei(wordt dan 70)uit Brecht waar ik mijn verjaardag vier
Ik weet niet of mijn diepgang(1.35)problemen gaat geven
Verder vaar ik alleen met een Barkas 12mtr.
Op de Dender deden ze moeilijk over alleen varen Verleden jaar September
Barbaar schreef:
Op de Dender deden ze moeilijk over alleen varen Verleden jaar September
Hoi,
Ik heb in een sluis van het kanaal Ath Blaton wel eens een Azobe zinkhout gespleten omdat de sluiswachter de kleppen zo snel liet opengaan dat de IJtunnel als een surfplank heen en weer gleed op de stroom.
Daarna met een lijn aan stuur en de andere aan bak de boel geprobeerd in de midden te houden. http://www.waterrecreatie.be/html/video_dender.html
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Bedankt voor de link Wim ! Ik laat meestal mijn schroef bijstaan
Ik kon die Walen niet goed verstaan maar had de indruk dat alleen varen niet toegestaan is
Het werd in ieder geval niet niet gewaardeerd!
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
Barbaar schreef:Ik laat meestal mijn schroef bijstaan
Ik kon die Walen niet goed verstaan maar had de indruk dat alleen varen niet toegestaan is
Het werd in ieder geval niet niet gewaardeerd!
Hè?! Dat moet een misverstand zijn. Uiteraard is dat toegestaan. Wel gaat dat roemruchte equipe mobile uit van een zekere eh...laten we zeggen: zelfredzaamheid. Hun basishouding is een beetje: wie niet tegen de hitte kan, moet niet in de keuken werken.
Vroeger zat op iedere sluis een sasmeester, en werd je niet alleen geacht je schip in je eentje vast te maken, ze gingen er ook volkomen vanzelfsprekend van uit dat jij de deuren aan jouw kant voor je rekening nam. Soms ging dat gepaard aan een praatje, maar meestal werd daarbij geen woord gesproken.
En o ja, als je je stempeltje vergat te halen kon je bij de volgende sluis per fiets terug. Zonder dat stempeltje kon je daar immers nooit zijn geweest!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido