Eerst een paar dagen in de mooie stad Wijk b Duurstede en de eerste storm uitzingen. Wat een wind, pfoeiii.. hele zeeén lopen op de rivier. Wij liggen zelfs in de haven aan de steiger te trekken aan de trossen.
Dan als het weer rustig is door naar Rhenen, nou daar moet je niet komen. Slechte gammele steiger en de hoofdprijs betalen, geen licht snavonds etc. Mooi niet, ik rond flink af naar beneden en nooit meer.
Het valt op dat je nergens meer een zandgat in kunt zelfs het gat in Heteren waar we al 40 jaar komen is plots 'verboten' wat een klote land leven we tegenwoordig, alles lijkt verboden te zijn en je kunt nergens meer heen. Net of de overheden bang zijn van hun eigrn burgers én belastingbetalers.
Je kunt wel iets voor vogeltjes of bevers maken maar iemand zal het toch moeten betalen.
Nee, ik ga hier echt grimmig van worden, dan liever naar Belgié/
Inmiddels hoogwater en Driel staat open, wij meren dan af aan de steiger boven de sluis, mooie plek maar s zomers nooit plek natuurlijk. Maandag door naar Doesburg, ik heb een vervelend lek in een kraan aan de aanrecht en het lekt aanzienlijk. Voorlopig gerepareerd met Gardena koppelingen, die zijn nog dicht ook, wonderbaarlijk.