Mijn plan was maandag vertrekken voor twee maanden. Dat gaat dus niet lukken.
Ik lig bij de werf al vele jaren en nooit wat gedonder gehad daar.
Sinds een maand of zo ligt er een sloopwaardig voormalig bunkerstation voor me en daar komt natuurlijk gedonder van.
Dat soort schepen werken als een magneet op de verkeerde mensen en die slopen en jatten alles wat van hun gading is.
Mijn boot lag er dus vlakbij en ik ben ook de klos. Met bruut geweld hebben ze de complete bel standaard inclusief scheepsbel uit de opbouw gewrikt.
De bouten zijn dwars door de staalpaat getrokken! Niet te geloven. Dan nog even mijn heklicht uit de vatting en de draad doorsnijden en dat dacht ik was het wel zo'n beetje.
Maar niet heus dus. Ik zag plots dat ik flinke kopschade had en mijn tentframe voorop helemaal in de kreukels en de nodige verfschade etc
Dus naar de bedrijven aan de andere kant van de haven en vragen naar beelden van webcams en zo.
Blijkt dus dat die klootzakken dat bunkerschip hadden losgegeooid en die werd de volgende ochtend gevonden, dwars in de haven, met zijn hoge kont op mijn kop met alle gevolgen van dien. Moest een duwboot gebeld worden om die bak weer af te meren.
Ik ben dus wel een paar dagen bezig om de zaak weer in orde te krijgen, ik kan met deze warmte niet varen zonder tent. Ik vind barbeque wel leuk maar dan buiten aan dek en niet in de roef.
Op de foto smorgens gemaakt ligt dat bunkerschip dwars in de haven en in de cirkel zie je net vaag mijn witte mastje in de verdrukking.