Vallen dus niet onder de bedreigde diersoorten. Meer sentimentele waarden denk ik. Wanneer je ziet hoeveel schade die jongens hier aanrichten krijg je spontaan een andere mening.
Nou zit ik dus vast, belegerd en gechanteerd door een bever met een groot huis waar ik spontaan door het dak zakte toen ik de stroomkabel weer in de kast wilde aansluiten. Toen ik argeloos de kast opende en een stap terug deed om de kabel door het gat naar het stopcontact te leiden zakte ik plots tot aan mijn heup door het aardrijk en een collega moest mij uit het gat trekken.
Tja.. dan komen de geleerde mannen natuurlijk langs en nu is het voorlopig ernstig ontraden om op het terrein te komen.
Inmiddels heb ik al een overzetje aangeboden gekregen van een kennis die mij dan maar over water naar mijn boot kan brengen. "Vervoer over water" heet dat toch?
Hopelijk beseffen Ed en Willem Bever dat ze hier in een industriehaven niets te zoeken hebben en dat hun de huur is opgezegd. De plassen zijn groot genoeg en daar zijn heel veel bomen die je kunt omknagen en consumeren. In Mook is dat eilandje in het midden van de eerste plas al volledig hun domein en de dikste bomen vallen ten prooi aan hun knaaglust. We zullen nog veel plezier aan deze beesten gaan beleven.