Sleepboten en mensen, veel publiek trouwens ook, draaiende motoren, sleepbootdagen Amsterdam, de sleepbootrace in Delfzijl op de Eems met ook een fantastisch stukje van racende stoomslepers. Met loeiende sirenes etc. Zelfs de deftige prijsuitreiking staat er op en wat waren wij toen jong!
Niet te geloven die jaren 80 koppen van de sleepbootvrienden (m/v), ik zie dat er al een aantal ontbreken, de tijd vliegt...
Even een tipje van de sluier oplichten, klein plaatje screendump van de video, stoomsleper in de race op de Eems, waren er geloof ik wel vier bij dat evenement. Schitetrende beelden waar je spontaan kippenvel van krijgt.

Maar wat nu?????
Deze video is geschiedenis, die gaat in het ijzeren archief maar eigenlijk moet ik de video delen in twee stukken. Ik ga eerst uitzoeken hoe dat nieuwe videobewerkingsprogramma werkt. Dat zal even zweten worden.
Dan een deel van Amsterdam en een deel Delfzijl. Aftiteling plakken en meer van dat gedoe. Krijg al hoofdpijn van het denken.
Daarna uitzoeken hoeveel mb of gb ik naar youtube mag uploaden en zo is er nog veel te doen.
Maar voorlopig zit ik hier even met de nodige emoties te kijken naar bijna 40 jaar oude beelden van boten en vooral mensen, draaiende industrie, bolnes, kromhout, alles staat er op.
Ik hou jullie op de hoogte.