Wouter meld dat hij het bericht van Ed niet kan beantwoorden want hij zit in of bij Siberië, en kan vanaf daar het forum niet op. Maar hij is half Juni weer thuis en neemt dan contact op Ed .
Ik krijg een mail van Frank door met deze mededeling.
Tja welke Ed is het dan?!
En dan nu de weersverwachtingen voor de etc.
Ik sluit dit bericht weliswaar als een grapje geplaatst naar toch serieus bedoeld
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
Vroegâh, toen er nog geen gsm's waren, werden 2x per dag oproepen van de ANWB uitgezonden. Die zat je dan op de camping in Frankrijk met je oor aan de luidspreker te beluisteren met je korte-golf-radiootje. Zo konden zwervende vakantiegangers worden bereikt, bijvoorbeeld met het verzoek de familie te bellen na een sterfgeval of zo. De vakantieganger werd bij naam genoemd, en bij voorkeur met merk en kleur van auto en/of caravan, en kenteken.
Ik begrijp dat de ANWB deze service weer oppakt, maar nu kiest voor media met een beter bereik dan radio Nederland wereldomroep. Kennelijk valt Scheepspraet in die categorie
Laatst gewijzigd door KarelE op do 17 mei 2018 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
En ik maar denken dat gemiddelde leeftijd hier wat hoger was als op face ed.
Tja en hoe vertaal je een beetje leuk die mail van Frank?
Enfin Ed van de Zaandam heeft het begrepen.
Maar inderdaad 35 jaar geleden had ik een Philips auto radio met korte golf ik meen op de 13 meterband luisterde ik om 1800 uur naar de ANWB berichten.
De antenne niet geheel uitgeschoven en in een pvc pijpje waarom omheen een spoel gewikkeld zat en zo'n 20 draad horizontaal in de bomen hing bij de vouwwagen.
Enfin dat werkte goed, verder was het gratis.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
Die berichten van de ANWB herinner ik me uiteraard ook, alleen kon ik dat niet zo gauw inpassen in dit kader.
'Familie zus en zo, vermoedelijk reizend in Oostenrijk met een gele Opel Kadett kenteken huppelepup, wordt dringend verzocht contact op te nemen met de ANWB alarmcentrale wegens ernstige toestand van moeder'
Sta je dan op die camping tussen 100 andere Nederlanders!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Oh dat!
Natuurlijk weet ik wat dat is.
Evenals De Wereldomroep.
In het verre oosten om 20:00 LT (Singapore e.o.) met de hele NL crew koffiedrinken op de brug en het nieuws luisteren.
Had toch meer schwung dan nu.nl open klikken....
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
En dan al die vloekwoorden: ZELF een antenne-dingetje maken, IEDERE dag om 1800 uur, G R A T I S , wereld-omroep, korte golf AUTO-radio, met naam en toenaam genoemd in de OPENBARE ether , het is echt wel een wonder dat de mensheid nog bestaat
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi
Marie Christina schreef:Oh dat!
Natuurlijk weet ik wat dat is.
Evenals De Wereldomroep.
In het verre oosten om 20:00 LT (Singapore e.o.) met de hele NL crew koffiedrinken op de brug en het nieuws luisteren.
Had toch meer schwung dan nu.nl open klikken....
Hallo Bandoeng! Ja moeder, hier ben ik!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido