Jawel, ik heb weer eens een misstap begaan en een flinke ook, zeer pijnlijk overigens.
Wat is het geval, het gaat hier om veiligheid en overleven en ik heb een stevig lesje geleerd.
Wat tevens betekent dat ik nu echt besef geen 20 meer te zijn met de bijbehorende soeplesse en reactiesnelheid.
Misschien een les voor ons allen??
Helaas is onze scheepshond Lekko vorige maand plots overleden en het was stil in huis. Dat betekent ook dat de vrouw niks te doen heeft en lastig is en op je loopt te vitten dus er moest toch echt iets gebeuren wil je de 50 j relatie nog halen dacht ik zo.

Dus de knoop doorgehakt en weer op onze oude dag aan een pup begonnen, vergelijkbaar met de Kooiker die we hadden.
Mooie maat, makkelijk mee te nemen aan boord en op de fiets.
Maar dan begint het gesodemieter, -- eerst zindelijk maken en dat doen we natuurlijk aan boord aan de graswal. Lekker makkelijk als je er snachts uit moet. En dat is in het begin wel drie keer per nacht. Maar we lagen net drie meter van de wal met een loopplank uit. En het is donker snachts en je komt zo uit je slaap en het regent en..
Om een lang verhaal kort te maken, het gaf een grote plons toen ik van de plank gleed en het water in stortte met de pup in mijn armen. Helaas kwam ik met een krakende klap met mijn linkerzij op de scherpe rand van de beschoeiing terecht en daar stond ik dan even later tot mijn borst in het water. En de wal kon ik niet op. Te hoog, de boot idem, te hoog en te glad en ik kon het water niet uit. Eerst dat bibberende hoopje pup op de wal gesmeten en toen op de boot gaan bonken om de vrouw bij de tv weg te halen. Die kwam al rap aan en zag wat er loos was en gooide me een stoel naar mijn hoofd waarmee ik dan het water uit kon klimmen. Man, weet je wel hoe zwaar je bent met al die kleding aan?? en mijn portemonee volgelopen, allemaal ellende.

Dit was een goede les, het had ook verkeerd af kunnen lopen als ik met mijn hoofd op de beschoeing was gevallen. Dus meteen de zwemtrap uitgehangen en de brede loopplank uitgelegd en dat is een stuk veiliger. Dan na een stevig gesprek besloten om twee van die automatisch opblaasbare reddingsvestjes aan te schaffen die je in geval van nood met je hoofd boven water houden.