Eindelijk vind ik de rust om de belevenissen van mij af te schrijven, dus welkom eind oktober 2013.
De Vrijbuiter maakt los op 12 april om koers te zetten naar Oud Vreeswijk, waar de forumdag van het binnenvaartforum wordt gehouden, op en om de museumwerf.
Te elfder ure vaart de Vrijbuiter door de Lange brug te Gorinchem, en zijn om 14.30 uur geschut door Vianen, en meren in de museumwerfhaven af om 15.50 uur.
De Janna zit hoog en droog op de dwarshelling, echter het zicht wordt belemmerd door een in restauratie zijnde houten botter:
Nadat ik een geschikter plekje heb opgezocht, zodat de belangstellenden met een paar stappen aan boord konden, werd het een leuke zaterdag, ondanks dat het de 13e was.
Na wat visite en koffiedrinken in het Theehuis, en hernieuwd kennismaken met de forummers kwamen we toe aan de lunch die er wel in ging.
Na een grondige bezichtiging van de huid van de Janna met de nodige uitleg door Evert:
Liepen we onder aanvoering van de weledele heer Jaap Boersema Oud Vreeswijk onder de voet, op weg via een omweg naar de oudheidskamer, bijna geheel aan de scheepvaart gerelateerd
In de oudheidkamer troffen we ook nog een sokkenbreimachine aan.
We hebben erna de innerlijke mens van voedsel voorzien in een bekend restaurant aan de boorden van de Rijkshulpschutsluis, en ben ik voldaan weer naar de Vrijbuiter getogen.
De zondag te Vreeswijk gespendeerd aan uitslapen en na de middag op visite.
Zo, het begin staat er! groet, Willem.