meester schreef:ICP en daarvoor de vlaggebrief zijn semi officiele documenten. je levert zelf de info aan en je krijgt een internationaal document. heel handig als je schip net te groot is voor een laag tarief. je mag immers zelf de maten opgeven en die worden niet gecontroleerd. kan erg veel geld schelen voor vignet, liggeld en andere vervelende zaken. ik heb mijn vlaggebrief ook zo aangepast maar die is al niet meer nodig.
Toch maar mee oppassen(en er niet teveel over opscheppen online) er zijn nu al enkele sluizen met meetlijnen en dat wordt uitgebreid, De Rechtse Vlaamse regering heeft geld nodig en wil alle soorten misbruik gebruiken om de feest kas van hun vriendjes te vullen , daarom worden er meer en meer controles en controle maatregelen uitgevonden. We gaan hier duister tijden tegemoet met kliklijnen en politie optreden dat sterk laat terugdenken aan de verhalen van oma en opa van tijdens de oorlog
Ik ben niet tegen maatregelen die de veiligheid op het water bevorderen zoals VHF verplichting, en vaarbewijsverplichting, en zelfs de verplichte registratie voor iedereen met nummers dat beschermd ook onszelf doordat men niet meer anoniem kan rotzooien, maar bekeuren op elk detail enkel om geld te halen is er toch over.
Een Nederlandse kennis kreeg in september nog 500 Euro boete wegens geen werkende marifoon bij de Royersluis, maar een andere kennis die een vlag over zijn herkenningsteken(naam en thuishaven) had hangen kreeg ook een boete van 125 Euro wegens niet zichtbaar zijn van...hier kan een opmerking of waarschuwing ook denk ik dan.
Ik denk dat de goede ouwe tijd een feit is !
ter info:
Buitenlandse vlag
Uit het reglement in België (
http://mobilit.belgium.be/nl/scheepvaar ... t/vaartuig)
Een pleziervaartuig onder buitenlandse vlag moet de documenten aan boord hebben die zijn nationaliteit bevestigen (registratie, immatriculatie, ICP - International Certificate for Pleasure crafts), overeenkomstig de reglementering van zijn land.