Dan ken jij ook de meldpunten "De Chinees" (naast het Delta Hotel), "Boven de Buis" (om je plannen aan te geven wanneer je boven de Botlektunnel zit) en "Bij het Ronnie Toberbos?" (Vlak voordat je zand gaat lossen in de voormalige zandput bij de 1016)quichot schreef:Okee, okee, het zegt de méésten niks. Het is wel een mooi voorbeeld van Rotterdamse havencommunicatie. Niemand zegt ooit 'petroleumhaven' voluit. Maar met dubbele petten heeft het niks te maken!
Sectoren/blokkanalen Rotterdam
Moderators: sailor wim, frank
- Marie Christina
Re: Sectoren/blokkanalen Rotterdam
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
- quichot
- Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639
Dan zou het voor de beroepsvaart toch ook geen zin hebben om zich 'alleen maar' te melden bij binnenvaren?KarelE schreef: Het is niet verboden, maar voegt ook niets toe. Alleen als je vaarwater gaat kruisen of havens in- of uit gaat varen melden is voldoende.
Om bij mijn voorbeeld te blijven van de door mij gemelde bestemming Oude Maas na de sector te zijn binnengevaren: eenmaal daar aangekomen werd ik weer keurig netjes opgeroepen door de verkeersdienst om me veilig naar de andere wal te loodsen.
Het lijkt me trouwens sowieso averechts beleid als recreatie actief zou worden ontmoedigd zich te melden.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Met schippersgroet,
Guido
- quichot
- Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639
Eerlijk gezegd kende ik die dan weer niet!Marie Christina schreef: Dan ken jij ook de meldpunten "De Chinees" (naast het Delta Hotel), "Boven de Buis" (om je plannen aan te geven wanneer je boven de Botlektunnel zit) en "Bij het Ronnie Toberbos?" (Vlak voordat je zand gaat lossen in de voormalige zandput bij de 1016)
Ik kijk altijd op de kaart welke zijhavens ik nader, zodat ik extra alert ben als die naam valt.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Met schippersgroet,
Guido
- Marie Christina
Het zijn ook kreten bedacht door de bagger en stilaan overgenomen door de post en de loodsen.
Vooral het Ronnie Toberbos vind ik een leuke.
(Voor de niet intimi: tussen sector Maassluis en sector Botlek ligt aan de Noordzijde van de rivier een groot park/ bos waar mannen die ehrm, eensgezind zijn, zal ik maar zeggen, 's nachts om 2 uur hun hondje komen uitlaten.
Lachen gieren brullen om daar je zoeklicht op te zetten.
)
Vooral het Ronnie Toberbos vind ik een leuke.
(Voor de niet intimi: tussen sector Maassluis en sector Botlek ligt aan de Noordzijde van de rivier een groot park/ bos waar mannen die ehrm, eensgezind zijn, zal ik maar zeggen, 's nachts om 2 uur hun hondje komen uitlaten.
Lachen gieren brullen om daar je zoeklicht op te zetten.

"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
We moeten het wel serieus houden en niet discrimineren mannen!!!
Dat bos daar aan de waterweg heet Likkebaard bos!!!
Dat bos daar aan de waterweg heet Likkebaard bos!!!
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Klinkt nauwelijks beter dan Ronnie Tober-bos. Wanneer mensen die niet van hetzelfde geslacht zijn hun hondje daar uitlaten wordt het verhaal natuurlijk heel anders.
Groet, Jack.

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
- Marie Christina
Ik discrimineer toch niet?Carel-k schreef:We moeten het wel serieus houden en niet discrimineren mannen!!!
Integendeel.
Ik zeg dat je met ze kan lachen!