hoe zit dat met een adres ?

zijn er havens en of kade's waar je n paar maanden kan blijven liggen en dan weer verder ??
gewoon even een gedachtenkronkel ( of is het een droom ? )
groet Do
Moderators: sailor wim, frank
Hoe doen beroepsschippers dat die op hun schip wonen /quote]
Voor zover ik weet hebben die een post-/briefadres aan de wal als ze geen huis aan de wal hebben. Dat is dan op papier hun officiële woon-/verblijfplaats. Dat kan in principe ieder adres zijn, hoeft niet per se van je ouders te zijn maar broers, zussen, vrienden, etc. is ook goed, zolang er maar een woonbestemming op het betreffende adres zit.
Kan wel de nodige nadelen hebben, fiscaal kan het slecht uitpakken en als jij besluit je rekeningen niet meer te betalen dan staat de deurwaarder de handel op je officiële woonadres leeg te halen en tuf jij vrolijk verder met je bootje. Daar zijn de meeste relaties/vriendschappen niet tegen bestand
Hmm. Kweenie. Ik denk niet dat de woningbouwvereniging het waardeert als ik dat doe.
Dat hoeft niet per se. In principe maakt het niet uit waar je woont, het gaat er om waar je je afdrachten en belastingen betaald. Blijf je gewoon in Nederland belastingplichtig en premies betalen gaat ook de AOW afdracht door en blijf je gewoon recht houden op de volle AOW.Maar wanneer je nog geen AOW hebt, worden jaren die je niet in Nederland was, later afgetrokken bij het berekenen van jouw uitkering. Ik neem aan, dat later wel te bewijzen valt dat je in die jaren feitelijk in Nederland verbleef maar dat lijkt me toch een heel gedoe.
Misschien niet als in "volgens de wet moet je een waladres hebben". Belastingdienst wil doorgaans wat van jou hebben dus die weten je ook wel te vinden, het wordt anders als je te maken krijgt met instanties waar jij wat van nodig hebt voor bijvoorbeeld een uitkering o.i.d.2. Het hebben van een waladres is niet verplicht.
Klopt. Bij mij ging de SVW lastig doen, toen ik AOW-gerechtigd werd (wilde dat ik elke maand m'n gezicht zou komen laten zien ten bewijze dat ik (nog) leefde), maar dit ging na enig aandringen, uitleggen en motiveren van tafel.Baschinist schreef: ↑do 12 sep 2019 08:49Misschien niet als in "volgens de wet moet je een waladres hebben". Belastingdienst wil doorgaans wat van jou hebben dus die weten je ook wel te vinden, het wordt anders als je te maken krijgt met instanties waar jij wat van nodig hebt voor bijvoorbeeld een uitkering o.i.d.2. Het hebben van een waladres is niet verplicht.