mooie rommel

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
frank
Site Admin
Contacteer:

mooie rommel

Bericht door frank »

Wie gaat er een beetje jaloers worden bij het zien van onderstaande foto's ?
Bij het bekende punt "Blauwe Kei" even verderop in het kanaal van Beverlo liggen een paar woonspitsen.
Ik raakte zo in gesprek en mocht aan boord een interessante verzameling bekijken.
Hij had vroeger als hobby stationaire motoren maar dat gesjouw was hem nu toch wel een beetje te zwaar geworden.
Nu was hij weer terug in de tijd gegaan naar zijn vroegere hobby en dat was Italiaanse bromfietjes waar je mee kunt racen.
Maar dat maar even terzijde want ik zag daar in dar grote ruim nog veel meer mooi spul.
De mooiste wandplaketten en emaille borden van scheepsmotoren en nog veel meer koperwerk.
Kijk maar eens op deze zoekplaatjes en probeer wat te herkennen aan motormerken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
KarelE
Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk

Re: mooie rommel

Bericht door KarelE »

Wauw!
Op een Flandria (toen al letterlijk een schuurvondst op de boerderij waar ik speelde) heb ik met 13,14 jaar of zo ooit mijn eerste zelfstandige (tweewielige) motorisch voortbewogen meters gestuurd. 4-wielig (op trekkers) deed ik al langer.

Met net zo'n smal nerveus race-stuurtje de met puin 'verharde' oprijlaan ('reed') van een kilometer naar de boerderij in Hantumeruitburen op en neer.
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Plaats reactie